مهندس پیوندی مدیر عامل شرکت هلدینگ نفت ، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) بهمراه هیئتی روز سه شنبه مورخ 95/06/09 از شرکت پتروشیمی شیمی بافت بازدید بعمل آوردند.

DSCF2102

به گزارش روابط عمومی شرکت شیمی بافت ، مهندس پیوندی مدیر عامل شرکت هلدینگ نفت ، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) و هیئت همراه روز سه شنبه مورخ 95/06/06باحضور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر  از شرکت پتروشیمی شیمی بافت یکی از شرکت های عضو مجموعه PIIC ، بازدید و در جلسه ای از نزدیک در جریان روند اقدامات انجام شده قرار گرفتند .

DSCF2088

مهندس رحیم اسلامی مدیرعامل شرکت شیمی بافت در این جلسه، ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، طی گزارش مبسوطی از عملکرد و وضعیت شرکت به فرآیند تولید و فروش محصولات شرکت اشاره و ضمن بیان اقدامات صورت گرفته در جهت رفع موانع و مشکلات تهیه خوراک شرکت توضیحاتی ارائه نمودند.

مدیرعامل پتروشیمی شیمی بافت در مورد رفع محدودیت های موجود این شرکت، اظهار داشت: اولین اقدام بعد از قبول مسئولیت این شرکت توسط اینجانب در بهمن ماه سال 94 ، بررسی تنگناهای موجود بود که مسئله تهیه رافینت 1 بعنوان خوراک محصولات و فروش رافینت 2 بعنوان محصول جانبی شرکت و نیز عدم مجوز دائم صادرات MTBE بعنوان محصول اصلی ، از مهمترین محدودیت های موجود شیمی بافت محسوب می شدند.

DSCF2040

وی افزود: براساس طراحی اولیه این شرکت، تهیه خوراک محصولات از شرکتهای پتروشیمی بندرامام (ره) ، امیرکبیر و شازند اراک بوده و پالایشگاه آبادان طبق قرارداد تهاتری که با شرکت منعقد نموده بود در ازای دریافت MTBE ، رافینت 1 تحویل دهد، ولی بخاطر درصد ایزوبوتن پایین آن برای شرکت مقرون به صرفه نبود.

مهندس اسلامی ادامه داد: از ابتدای امسال نیز بخاطر برخی مشکلات دریافت خوراک از پتروشیمی امیرکبیر و بندرامام متوقف شده بود که امید است در روزهای آینده این مشکل رفع گردد و دریافت رافینت1 دوباره آغاز گردد؛ این در حالی است که اکنون از شازند اراک، روزانه 80 تن دریافت رافینت1 داریم و اقداماتی جهت واردات این خوراک در حال انجام می باشد.

DSCF2002

وی در ارتباط با فروش رافینت 2 و مجوز صادرات آن، تصریح کرد: اخیراً با چند مشتری برای رافینت2 قراردادهای خوبی بسته شده است و در حال حاضر ارسال آن به خارج از کشور در حال انجام می باشد.

مدیرعامل پتروشیمی شیمی بافت در ادامه به مشکل عدم مجوز دائمی صادرات MTBEاشاره و افزود: شرکت در سال 94، دو نوبت بصورت موقت صادرات MTBE داشته که متأسفانه با مخالفت برخی نهادهای ذیربط مواجه شده و اجازه ادامه آن ملغی شد که با پیگیرهای مستمر و با مذاکراتی که مستقیماً با سازمان مربوطه صورت گرفت خوشبختانه توانستیم کار بزرگی انجام داده و مجوز دائم MTBE را اخذ نمودیم و در حال حاضر محدودیتی برای صادرات  MTBEبه خارج از کشور نداریم.

DSCF1999

وی در پایان صحبتهای خود به بیان اقدامات صورت گرفته در کارخانه پرداختند و خطاب به مدیرعامل محترم تاپیکو، اظهار داشتند: پیرو دستور جنابعالی مبنی بر اهمیت دادن به رعایت الزامات ایمنی، اقدامات مهمی صورت گرفته است.

همچنین مهندس اسلامی در ارتباط با تعمیرات اساسی مجتمع و اقدامات صورت گرفته از جمله بازرسی فنی مخازن که برای اولین بار در شرکت انجام شد گزارش ارائه نمودند.

در پایان این جلسه مهندس پیوندی ضمن تشکر و ابراز رضایت از اقدامات صورت گرفته توسط مهندس اسلامی و مجموعه شیمی بافت ، تصریح کردند: فروش رافینت 2 شرکت شیمی بافت برای من یک دغدغه  همیشگی بود و خیلی خرسند گشتم که اقدامات خوبی انجام شده و این محصول بفروش می رود.

DSCF2035

وی افزود: مسئله ای که من را در مقوله خصوصی سازی همیشه نگران کرده است بحث کاهش انگیزه کارکنان نسبت به زمان دولتی بودن هست که این عامل نگران کننده ای می باشد و تنها چیزی که می تواند این انگیزه را افزایش دهد وجود روابط دوستانه و انسانی قوی بین رده های مختلف پرسنلی است که ناخودآگاه این حس انگیزه در کار را تقویت می نماید.

گفتنی است در این جلسه، آقایان مهندس پهلوانی معاون محترم نظارت بر طرح ها و مدیریت پروژه، مهندس اسحاقی مدیرعامل محترم شرکت ایرانول، مهندس قاسمی مدیر محترم حراست تاپیکو، مهندس پژوم مدیر محترم فناوری اطلاعات و مهندس موسوی مدیرمحترم روابط عمومی شرکت تاپیکو، مهندس پیوندی را همراهی می نمودند.

پایان خبر/.

گزارش تصویری:

DSCF2088DSCF2089DSCF2022DSCF2066DSCF2075DSCF2107DSCF1994DSCF1997DSCF2020DSCF1903DSCF1905DSCF1913DSCF1938DSCF1957DSCF1890DSCF1900

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط