مهندس سید محسن شمس مدیرعامل پتروشیمی شیمی بافت بمناسبت فرارسیدن ۵ اسفندماه، روز مهندسی پیام تبریکی خطاب به پرسنل این شرکت صادر نمود.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی شیمی بافت، متن این پیام بشرح ذیل می باشد:

پنجم اسفند ماه، در تقویم ملی ایران به نام “روز مهندس” نامگذاری شده است. مهندس در معنای لغوی ، به کسی گفته می شود که علم هندسه را خوب بداند اما در تعاریف اکثر کتابهای مرجع جهان آمده مهندس کسی است که برای هر مشکلی بهترین راه حل را پیدا می کند.

برای یک مهندس 7 ویژگی متصور است که در این مجال به آنها اشاره می نمایم: 1- مهندس باید اهل تحقیق علمی ، فنی و صنعتی به منظور کشف را‌ه‌حل‌های تازه و سودمند باشد.2- اهل توسعه فنی در جهت اعمال دستاوردهای تحقیقات موجود برای غلبه بر یک مشکل یا بهبود کمی و کیفی سیستم و ابزار باشد. 3- بعنوان یک طراح بتواند یک یا چند ساختار، سیستم یا ابزار را با بهره‌گیری از مدل‌های مهندسی ، روش‌ها ، نیازهای کنونی و شرایط خاص طراحی نماید. 4- مهندس بایستی بتواند، ضمن آماده‌سازی فضا و محیط تولید ، رویه ساخت، کیفیت محصول يا احداث بنا-سازه ، هزینه تمام شده و نحوه سازماندهی منابع و تجهیزات را مشخص کند. 5- تولید محصول یا سیستم که شامل برنامه ریزی و زمان ‌بندی کار، انتخاب و مشخص کردن ترتیب فرآیندها ، ابزارها ، مواد اولیه ، چیدمان عناصر و اجزای سیستم نهایی ، آزمایش ، بازرسی و عیب‌یابی محصول است. 6- راه اندازی و بهره برداري یک سیستم یا محصول که ممکن است توسط کسان دیگری تولید شده باشد. 7- مدیریت ابزارها و سیستم‌ها به خاط تحلیل وضعیت گذشته و حال پروژه هاي اجرايي ، تجهیزات و دستگا‌ه‌ها ، پیش‌بینی وضعیت آینده آن‌ها و سازماندهی منابع مالی ، انسانی و اطلاعاتی موجود برای کسب نتایج بهتر در آینده از ویژگی های یک مهندس می باشد.

اما سرآمد تمامي موارد ٧ گانه فوق بايد اخلاق مهندسي ، وجدان بيدار ، پايبندي به موازين ، آيين نامه و استانداردها ، رعايت اصول در روابط متقابل ، و همچنين روحيه همکاری و كار جمعی را اضافه نمود.

ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تلاش گران عرصه خطیر مهندسی کشور، این روز فرخنده را به همه مهندسان متعهد ایران اسلامی به ویژه خانواده بزرگ مهندسان شرکت پتروشیمی شیمی بافت که با تلاشهای خستگی ناپذیر خود راه پیشرفت و توسعه را در پیش گرفته اند، تبریک گفته و توفیقات روزافزون این عزیزان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط